پاپ آپ استند استوانه ای درجه یک سوئیسی موجود شد
چگونه یک پوستر با کیفیت طراحی کنیم؟
چگونه یک پوستر با کیفیت طراحی کنیم؟
طراحی پوستر یکی از روش های جذاب در زمینه تبلیغات و انتقال مطالب است.  مهمترین فاکتور ها در طراحی یک پوستر خلاقیت، جذابیت و نوآوری می باشد. پوسترها با توجه به هدفی که از ساخت آن ها وجود دارد، انواع مختلف دارند. طراحی برخی پوسترها بسیار ساده و مینیمال می باشند و در مقابل بعضی از آن ها پیچیده و حاوی مفاهیم عمیق تر هستند. طراحی پوستر ها را می توان در دسته های مختلف پوستر های خبری، هنری، آموزشی و مذهبی قرار داد. تنوع موضوع در زمینه طراحی پوستر باعث جذابیت این امر برای گرافیست ها شده است. استند رسانه با تهیه ی این مقاله قصد دارد با آموزش نکات مختلف پیرامون طراحی پوستر، ابهامات موجود در این زمینه را برطرف کند تا به پاسخی برای این پرسش برسید، که چگونه یک پوستر با کیفیت طراحی کنیم؟

طراحی پوستر حرفه ای

اگر هم به دنبال طراحی پوستر زیبا در مورد موضوع مورد نظر خود هستید، می توانید با نکات جالبی که در این زمینه مطرح می کنیم، دانش خود را بالا ببرید تا خروجی بهتری داشته باشید.

با اینکه طراحی پوستر کار بسیار جالبی است، اما خیلی هم راحت نیست و گرافیست ها برای طراحی پوستر با چالش ‌های مختلفی روبرو هستند. باید نکات و استاندارد های مختلف زیادی را در طراحی رعایت کنند. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

 یکی از مهم ‌ترین عواملی که باید در طراحی فایل گرافیک مد نظر قرار دهید ابعاد طرح می باشد و برای انکه بتوانید طراحی ایده آلی برای پوستر داشته باشید، باید از ابعاد استاندارد پوستر را در نظر بگیرید و با رعایت فاصله از کناره های طرح، طراحی را شروع کنید. هیچگاه پس از اتمام طراحی به فکر تغییر سایز پوستر نشوید.

افرادی که در این زمینه تجربه کافی ندارند، حتی با داشتن ایده های خلاقانه، باز هم ممکن است خروجی کار آن ها آنقدر که شتیسته است، طرفدار نداشته باشد. رعایت استاندارد ها از مهم ترین عوامل در طراحی موفق یک پوستر است که به ایده های خلاقانه سمت و سویی هدفمند می دهد. هیچگاه در ذهن خود برای طراحی پوستر مشتری را مخاطب قرار ندهید، اساتید حرفه ای گرافیک را در نظر بگیرید که برای طرح شما قرار است نمره مثبت یا منفی بدهند.

یکی دیگر از چالش ‌هایی که گرافیست ها برای طراحی پوستر با آن روبرو می شوند، تنظیمات رنگ در پوسترها است. ممکن است چیزی که در صفحه کامپیوتر نمایش داده می ‌شود با خروجی چاپ هم خوانی نداشته باشد و این قضیه از کیفیت کار می کاهد. با توجه به چاپ افست یا دیجیتال فرمت خاص عکس را انتخاب کنید و کد رنگ مخصوص را به آن بدهید.

 

ابعاد استاندارد طراحی پوستر

 همانطور که اشاره کردیم برای طراحی پوستر، باید ابعاد استاندارد طراحی پوستر را مدنظر داشته باشید و آن ها را در طراحی خود به کار گیرید. در جدول زیر این ابعاد را مشاهده خواهید کرد:

نوع پوستر

ابعاد بر حسب میلی متر

ابعاد بر حسب اینچ

پوستر A4

297×210 mm

11.7×8.3 in

پوستر A3

420×297 mm

16.5×11.7 in

پوستر A2

594×420 mm

23.4×16.5 in

پوستر A1

841×594 mm

33.1×23.4 in

پوستر A0

1189×841 mm

46.8×33.1 in

پوستر مربع

210×210 mm

8.5×8.5 in

مهم ترین نکات طراحی پوستر

برای طراحی پوستر باید نکات کلیدی را مد نظر قرار دهید که برخی از مهمترین آن ها برای طراحی پوستر از قرار زیر می باشد:

1)    باید کادر بندی مناسبی داشته باشد، استفاده از کادرهای عمودی بیشتر برای موضوعات خبری بوده و کادرهای افقی در زمینه ی داستانی و مذهبی کاربرد دارند.

2)    طراحی پوستر باید ساده و برای مخاطب خود قابل درک باشد.

3)    هدف از طراحی پوستر انتقال سریع مفاهیم به مخاطب است و باید به قدر کافی گویا باشد.

4)    در طراحی پوستر جذابیت رنگی وجود داشته و از رنگ های متفاوت در آن استفاده شود همچنین نوشته ها خوانا باشد.

5)    در نگارش متن باید حروف گذاری و علایم نگارشی به خوبی رعایت شود.

6)    طراحی پوستر بگونه ای خلاقانه انجام شودو حرفی برای گفتن داشته باشد.

7)    بهتر است متن ها و تصاویر مرتبط به یکدیگر باشد و پراکندگی و بی نظمی در آن دیده نشود.

استانداردهای مهم در طراحی پوستر

برای طراحی پوستر ها استاندارد هایی وجود دارد که از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.     سیستم رنگی (Color Mode)

بهتر است سیستم رنگی فایل شما CMYK باشد. با این کار محدوده رنگی کمتری را در سیستم مشاهده می کنید که دقیقا همان محدوده رنگی که برای شما نمایش داده می شود در دستگاه قابل پرینت است و فایل بعد از پرینت با تصویر اصلی مغایرت نخواهد داشت.

چنانچه تصمیم دارید در طراحی پوستر خود از رنگ های مختلف استفاده کنید، بهتر است رنگی را در پوستر به کار ببرید که در مخاطب انرژی ایجاد کند. انتخاب رنگ پوستر یکی از مهمترین نکات در طراحی آن است و اگر این رنگ بتواند مخاطب را جذب کند، در طراحی موفق بوده اید. در ضمن می توانید با توجه به موضوعی که پوستر طراحی شده، رنگ های مختلف را به کار ببرید. بازی با رنگ ها در پوستر باعث نظر و توجه بیشتر می شود. سعی کنید روش ‌های مختلف تایپ را برای پوستر خود به کار ببرید و با تهیه ی پرینت سیاه و سفید از پوستر طراحی شده، نحوه خوانش مطالب و جایگیری تصاویر را مشاهده کنید. در طراحی پوسترها علاوه بر خلاقیت و مهارت، کمی جسارت به خرج دهید و ایده هایی که در ذهن می پرورانید را به مرحله ی اجرا درآورید.

 

2.     رزولوشن یا کیفیت

در رابطه با طراحی پوستر، رزولوشن یا کیفیت تصاویر اهمیت دارد که بهتر است روی ۳۰۰dpi تنظیم شده باشد. وقتی رزولوشن روی این مقدار قرار داشته باشد بعد از چاپ طرح، نوشته ها و تصاویر کاملاً واضح و خوانا می باشند و کیفیت آن افت نخواهد کرد.

3.     حاشیه امن

در مورد حاشیه امن طراحی پوستر باید این را بدانید که بهتر است ۱۰ میلی متر فضا برای حاشیه امن در نظر بگیرید و هیچ وقت طراحی ها را به لبه نچسبانید. ممکن است هر گونه برش یا جابجایی بعد از پرینت باعث ایجاد خلل در طرح اصلی پوستر شود. همچنین رنگ پس زمینه را به باید تا انتها در اطراف تصویر ادامه دهید و با رعایت این موارد حتی اگر لبه های تصویر برش بخورد باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

4.     فرمت پوستر

 بسیاری از شرکت هایی که چاپ و تبلیغات انجام می دهند به مشتریان خود تصاویر را در فرمت های TIFF, PSD, JPEG تحویل دهند. پس بهتر است فایل نهایی با این فرمت ها ذخیره شده باشد. البته مناسب ‌ترین ساختار برای چاپخانه ها برای ممانعت از بروز تغییرات احتمالی، فرمت PSD می ‌باشد. برای داشتن این خروجی می توانید بعد از اتمام کار طراحی در برنامه مورد نظر، گزینه‌ Save as را انتخاب کرده، و سپس در قسمت Save as type گزینه PSD را انتخاب کنید و فایل خود را با این فرمت مطمئن ذخیره کنید زیرا در این ساختار کیفیت تصاویر و چینش متون دقیقا مانند طرح اصلی حفظ می شود و متن هم خوانایی و کیفیت خود را خواهد داشت.

5.     فونت متن پوستر

در فونت متن پوستر توجه داشته باشید که از فونت هایی با سایز کمتر از 6 در پوستر استفاده نشود زیرا ممکن است بعد از چاپ خوانایی نداشته باشند. هدفی که از طراحی پوستر دارید می تواند تاثیر زیادی در طراحی داشته باشد. به طور مثال اندازه و نوع فونتی که در یک پوستر تبلیغاتی استفاده می ‌شود با فونت پوستر های آموزشی و فرهنگی و غیره متفاوت است.

در انتخاب سایز فونت ها دقت لازم را داشته باشید که فونت عنوان با فونت متن اصلی تفاوت داشته باشد تا خواننده متوجه تغییر عنوان و اتمام متن باشد. پیوستگی در طراحی اهمیت زیادی دارد و باید پوستر از نظر ظاهری سریعاً هدف مد نظرتان را به مخاطب انتقال دهد. در پوسترهای تبلیغاتی از زیاده گویی پرهیز کنید و قسمت های اضافی را حذف نمایید زیرا گفتار مختصر برای مخاطب جذاب تر خواهد بود.

برای اینکه بتوان برای متن هایی که دارای ظرافت هستند مطلب تاثیرگذارتری نوشت، باید از فونت ایتالیک استفاده کرد و برای پوسترهای کودکانه، طنز و اجتماعی از فونت های غیر رسمی استفاده کنید. اگر شما هم به طراحی علاقه مند هستید بهتر است مواردی که استند رسانه در این مقاله به آن اشاره کرد را در طراحی پوستر پیاده کنید تا خروجی کار همان شود که می خواهید. طراحی انواع پوستر، بروشور، کاتالوگ و غیره در استند رسانه برای کسب و کارهای مختلف صورت می گیرد که در هر یک از موضوعات خلاقانه ترین طراحی ها را همراه با اصول طراحی ارائه خواهیم نمود تا در بین رقبا نامبر وان باشید و حرف اول را بزنید.

برچسب :
طراحی پوستر چاپ پوستر طراحی و چاپ ست اداری طراحی فولدر تبلیغاتی رسانه نقره ای استند رسانه سیلور رسانه پوستر چیست؟ سواد بصری چاپ سربرگ چاپ کارت ویریت طراحی کار ویزیت


» چاپ و تبلیغات
طراحی و چاپ انواع استند نمایشگاهی در استند رسانه چاپ استند پرچمی ساحلی استند رسانه تنوع پاپ آپ استند نمایشگاهی نقش انواع سازه های نمایشگاهی در تبلیغات استند میز کانتر چه کاربردهایی دارد؟ انواع رول آپ استند نمايشگاهی طراحی و چاپ لایت باکس، جذاب ترین تابلو تبلیغاتی انواع کاتالوگ و بروشور استند انواع فوم برد انواع تخته شاسی و کاربردهای آن چاپ پلات و لمینت در استند رسانه آموزش طراحی بنر در فتوشاپ با استند رسانه انواع فولدر و کاربردهای آن در استند رسانه هر آنچه درباره واقعیت مجازی باید بدانیم چاپ افست و نکات کاربردی رنگ در چاپ افست چرا هر مجموعه نیاز به ست اداری دارد؟ چگونه یک پوستر با کیفیت طراحی کنیم؟ آموزش انتخاب فونت در فتوشاپ با استند رسانه فواید تبلیغاتی با تیزر و رپورتاژ کار با تصاویر در فوتوشاپ با استند رسانه کار با افکت لایه ها در فتوشاپ خروجی های مختلف فایل های گرافیکی در استند رسانه اندازه فونت در طراحی بنر، تراکت، بروشور و کاتالوگ اهمیت رنگ در چاپ با استند رسانه پرچم ساحلی چیست و چه کاربردی دارد؟




سوالی دارید ؟ ۰۲۱ ۶۶۵ ۶۶۵ ۶۷ ico
تمام حقوق این وبسایت متعلق به استند رسانه میباشد. © 2022 StandRasaneh.com ( Stand Rasaneh )
social social social social social