پاپ آپ استند استوانه ای درجه یک سوئیسی موجود شد
آموزش طراحی بنر در فتوشاپ با استند رسانه
آموزش طراحی بنر در فتوشاپ با استند رسانه

بخش اول آموزش فوتوشاپ در استند رسانه

فوتوشاپ ابزار قدرتمندی است که در زمینه های مختلف شایستگی های خود را بر همگان به اثبات رسانده و جایگاه برتر طراحی گرافیک را از ان خود کرده است. این نرم افزار ابر قدرت ادوبی را می توان برای طراحی های گرافیکی حرفه ای ، عکاسی، تبلیغات، تولید محتوا و کاربردهای شخصی بکار گرفت. اگر تا امروز موفق به آموزش فوتوشاپ نشده اید و دنبال فرصت مناسب هستید، دست به کار شوید و هم اکنون از ابتدایی ترین گام ها شروع به آموزش کنید. قطعا با این روش های آموزش فوتوشاپ در استند رسانه، می توانید در تمام ابعاد زندگی شخصی و حرفه ای خود به کار گیرید. استند رسانه در این بخش و بخش های دیگر آموزش فوتوشاپ قصد دارد طراحی بنر در فوتوشاپ را با بکارگیری ابزارهای پرکاربرد آموزش دهد.

در بخش اول اموزش طراحی بنر با فوتوشاپ قصد داریم شما را با چگونگی ایجاد یک صفحه جدید، آشنایی با لایه ها و اصول اولیه برای کار در محیط فوتوشاپ آشنا کنیم.

1.     ایجاد صفحه در فوتوشاپ

بعد از انکه فوتوشاپ آماده به کار شد به منو File رفته و بر روی گزینه New کلیک کنید و یا با استفاده از شورت کات Ctrl+N اقدام به ایجاد صفحه جدید کنید.

 

2.     صفحه ی باز شده از شما می خواهد ابعاد مورد نظر را وارد کنید. می توانید با استفاده از ابعادی که در قسمت (1) ارائه شده انواع ابعاد کاغذ A3، A4، A5 و غیره را انتخاب کنید و یا در قسمت (2) Preset Details ابعاد صفحه را به میلی متر، پیکسل، سانتی متر و غیره وارد کنید. پس از آن دکمه Create را زده تا صفحه مورد نظر ایجاد شود.

 

3.     سند پیش رو صفحه سفیدی است که آماده طراحی است که می توانید با ابزارهای سمت راست کار خود را شروع کنید. ابزارها را با توجه به کارآیی که دارند باید در طراحی های مختلف استفاده کرد. همانطور که گفته شد کار در محیط فوتوشاپ، برای عکاسی و آتلیه، طراحی های تبلیغاتی، انیمیشن سازی، خلق پدیده های ناب و نادر گرافیکی و غیره صورت می گیرد. از این رو برای یادگیری همه ابزارها در ابتدای امر عجله نداشته باشید. زیرا در هریک از موارد گفته شده ابزارهایی خاص از فوتوشاپ پر کاربرد و مهم هستند که در حیطه های کاری مختلف  برخی از این ابزارها کارامد تر و برخی ممکن است بلا استفاده باشد.

 

ابزاری که به صورت فلش های چهار جهت در تصویر می بینید اولین ابزار و کارآمدترین ابزار فوتوشاپ است که  Selectنام دارد. با استفاده از این ابزار می توانید لایه های مختلف را انتخاب، جابجا یا حذف کنید.

4.     کادر اصلی

در این مرحله می خواهیم در مورد طرح اصلی و جایگاه اصلی ان توضیح دهیم. می توانید صفحه را به این صورت تصور کنید.

 

هرچه طراحی اصلی به تاقطع خطوط و مرکز نزدیک تر باشد طراحی ایده آل تر خواهد بود. طرح نهایی شما می تواند یک بنر یا تابلو باشد، می تواند طراحی یک تصویر گرافیکی یا طراحی برچسب و غیره باشد. فاصله طرح از اطراف باعث می شود در زمان برش، چاپ یا جدا شدن، اصل طرح حفظ شودو آسیب نبیند.

·         در طراحی کارت ویزیت می توانید فاصله خطوط از اطراف را 3 میل، در طراحی بروشور، تراکت، کاتالوگ از هر طرف می توان 5 میلیمتر در نظر گرفت.

·         در طراحی بنر و تابلو شرکت، سازمان یا فروشگاه این فاصله بسیار کارآمد خواهد بود که در زمان قابسازی، توضیحات، شماره های تماس که در تابلو قید می شوند بدون هیچ مشکلی جایگاه و موقعیت خود را حفظ کنند.

5.     کار با لایه ها در فوتوشاپ

هر شیء، تصویر، من، وکتور و غیره که در این صفحه قرار گیرند یک لایه مخصوص به خود دارند که در سمت راست در پنل Layer قرا می گیرند. با استفاده از ابزار Select می توانید لایه ها را جابجا کنید و سایر اعمال لازم را انجام دهید.

 

در تصویر چند Shape و یک تصویر قرار داده ایم تا با مفهوم لایه در فوتوشاپ بهتر اشنا شوید. سمت راست لایه های مربوط به هر شکل و عکس قرار می گیرد که می توانید لایه ها را حذف، انتخاب، کپی و مخفی کنید. چشمی های کنار هر لایه به شما می گوید لایه فعال است. با خاموش کردن ان لایه به حالت مخفی درامده و هر زمان که بخواهید می توانید با روشن کردن چشمی لایه مورد نظر آن را در صفحه مشاهده کرد.

در قسمت پایینی لایه ها ابزارهایی هستند که در زمان طراحی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردی هستند.

 

شماره 1. ابزاری است که به کمک ان می توانید لایه انتخاب شده را حذف کنید.

شماره 2. امکان ایجاد لایه جدید را به شما می دهد.

شماره 3. Adjustment ها هستند که با این ابزار در بخش های بعد بیشتر آشنا خواهید شد.

شماره 5. لایه ماسک و اعمال تغییرات بر روی عکس بدون تغییر در اصل عکس.

شماره 6. نمونه ای از مخفی کردن عکس را نشان داده ایم. تا با مفهوم چشمی کنار عکس بهتر اشنا شوید. همانطور که می بینید لایه Shape در بین لایه ها حضور دارد، اما به دلیل خاموش بودن چشمی کنار آن بر روی صفحه نمایش داده نمی شود. با تیک دار کردن آن، می توان دوباره از آن در صفحه استفاده کرد.

6.     تغییر ابعاد لایه ها

گاه باید تغییراتی را روی لایه ها اعمال کرد که این تغییرات همراه با کوچک یا بزرگ کردن، کات کرد یا تغییر در فرم و شکل لایه است. برای هریک از موارد فوق باید از ابزار و روش های خاص استفاده کرد.

در تصاویر بالا به عنوان مثال تمایل دارید 5 ضلعی را کوچکتر کنید. در این صورت لایه مربوط به 5 ضلعی را فعالی کنید. شورت کات Ctrl+T را زده تا تصویر به حالت انتخاب و تغییر سایز درآید. می توانید کلیدهای Ctrl و Alt را همزمان بگیرید تا Shape از مرکز و به یک اندازه کوچک یا بزرگ شود. در این زمان با کلیک چپ، میزان کوچک یا بزرگ بودن شیء را تنظیم کنید. و در نهایت دکمه Enter رابزنید تا تصویر از حالت تغییر سایز خارج شود.

 

برای تغییر شکل می توانید با Ctrl+T شیء را به حالت تغییر سایز درآورید ولی اینبار با فشردن دکمه Ctrl+Alt+Shift  طور همزمان می توانید شکل را در حالت پرسپکتیو قرار داد و یا در قالب های مختلف مانند قاب عکس، نمایش بر روی قسمت هایی از عکس و غیره تغییر فرم داد.

 

به راحتی می توانید با استفاده از روش های فوق ابتدایی ترین و آسان ترین مفاهیم آموزشی فوتوشاپ را برای تغییر تصاویر یا ویرایش های اولیه استفاده کرد.

 

در تصویر فوق با استفاده از ابزار Ctrl+T تصاویر و Shape در حالت تغییر سایز قرار داده ایم. سپش با گرفتن همزمان Ctrl و کلیک چپ می توانید زاویه های کادر را انتخاب و جایگذاری گنید.

امیدواریم در این آموزش فوتوشاپ، استند رسانه مفاهمی اولیه و کاربردی مهمی را به شما ارائه نموده باشد و می توانید موارد فوق را به عنوان تمرین های اولیه اجرا کنید تا در بخش 2 آموزش فوتوشاپ بهتر با عملکرد و کارآیی ابزارها آشنا شوید.

برچسب :
آموزش فتوشاپ آموزش طراحی گرافیک طراحی کامپیوتری گرافیک کامپیوتری چیست؟


» چاپ و تبلیغات
طراحی و چاپ انواع استند نمایشگاهی در استند رسانه چاپ استند پرچمی ساحلی استند رسانه تنوع پاپ آپ استند نمایشگاهی نقش انواع سازه های نمایشگاهی در تبلیغات استند میز کانتر چه کاربردهایی دارد؟ انواع رول آپ استند نمايشگاهی طراحی و چاپ لایت باکس، جذاب ترین تابلو تبلیغاتی انواع کاتالوگ و بروشور استند انواع فوم برد انواع تخته شاسی و کاربردهای آن چاپ پلات و لمینت در استند رسانه آموزش طراحی بنر در فتوشاپ با استند رسانه انواع فولدر و کاربردهای آن در استند رسانه هر آنچه درباره واقعیت مجازی باید بدانیم چاپ افست و نکات کاربردی رنگ در چاپ افست چرا هر مجموعه نیاز به ست اداری دارد؟ چگونه یک پوستر با کیفیت طراحی کنیم؟ آموزش انتخاب فونت در فتوشاپ با استند رسانه فواید تبلیغاتی با تیزر و رپورتاژ کار با تصاویر در فوتوشاپ با استند رسانه کار با افکت لایه ها در فتوشاپ خروجی های مختلف فایل های گرافیکی در استند رسانه اندازه فونت در طراحی بنر، تراکت، بروشور و کاتالوگ اهمیت رنگ در چاپ با استند رسانه پرچم ساحلی چیست و چه کاربردی دارد؟




سوالی دارید ؟ ۰۲۱ ۶۶۵ ۶۶۵ ۶۷ ico
تمام حقوق این وبسایت متعلق به استند رسانه میباشد. © 2022 StandRasaneh.com ( Stand Rasaneh )
social social social social social